مهربان فردا

پایگاه خبری منطقه مهربان

مهربان فردا

پایگاه خبری منطقه مهربان

شهردارمهربان

شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۰ ب.ظ

شهردار مهربان:

شهرداری از جمله نهادهای مردمی است که در آن باید ضمن توجه به خدمات شهری و شهروندی برای عموم مردم، به نیازهای فرهنگی و اجتماعی آن ها نیز باید توجه داشت چراکه شهری آباد شهروندانی سالم می طلبد.

به همین منظور خبرنگار خبرگزاری بسیج در منطقه مهربان گفتگویی با آقای حیدری شهردار این شهر داشته که متن زیر حاصل آن گفتگوست؛

نقش مدیریت شهری در شهرهای کوچک و متوسط را چگونه ارزیابی می کنید

با توجه به اینکه در طی سال های اخیر رشد سریع شهرهای بزرگ کشورهای در حال توسعه، منجر به ظهور مسائلی مانند کمبود واحدهای مسکونی، بالا بودن میزان بیکاری، مشکلات اقتصادی، حاشیه نشینی، آلودگی های زیست محیطی و ... شده است بر همین اساس بنظرم باید برنامه ریزی های توسعه بر اساس تاکید بر پویایی شهرهای کوچک و متوسط تهیه شوند چراکه وجود امکانات و خدمات مشابه در شهرهای میانی مانع از مهاجرت های بی رویه روستاییان به کلان شهرها در سطح منطقه ای می شود.

از طرف دیگر چون مهاجران، شهرهای درجه دوم را به علت اینکه نسبت به شهرهای بزرگ بار اقتصادی کمتری را بر خانوارها تحمیل می کنند و در مقابل انواع آلودگی های زیست محیطی که در کلان شهرها به طور جدی وجود دارند، مصونیت بیشتری دارند. برای زیست خود انتخاب می کنند بر این اساس لزوم بکارگیری تدابیری موثر از سوی سازمان ها و دستگاه هایی که در مدیریت شهری نقش تعریف شده ای دارند احساس می شود، یکی از این نهادها که نقشی محوری در جهت بالا بردن کیفیت زندگی در محیط های شهری، فراهم کردن امکانات، ارائه خدمات و ... را ایفا می کند شهرداری است که به منظور اداره امور محلی از قبیل عمران و آبادی، بهداشت شهر، تامین رفاه و آسایش اهالی شهر و ... به عنوان زیستگاهی مطلوب تاسیس شده است.

در خصوص طرح های عمرانی شهر بفرمائید

دربودجه مصوب سال 94 تعداد 22طرح برای اجرا در نظر گرفته شده بود که از کل طرح های درنظرگرفته شده 81درصد با تلاش های شبانه روزی همه همکارانم در طی این مدت کوتاه اجرایی شده است. که در خصوص طح های عمرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

1 – تولید آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری به مقدار 4856 تن که از این مقدارتولید 44145مترمربع از خیابان ها و کوچه های شهر آسفالت ریزی شده است.

2 - جدول گذاری در سطح شهر به طول 5456 متر

3 - بازسازی میدان امام حسین(ع) پس از تصویب شورای ترافیک.

4 - بازسازی تقاطع سه راه طالقانی مطابق طرح مصوبه شورای ترافیک .

5 - اجرای کف پوش خیابان طالقانی به مساحت 3148 مترمربع

ضرورت و اهمیت وجود فضاهای سبز درشهر مهربان را چگونه می بینید و چه اقداماتیدر خصوص مبلمان شهری انجام دادید

امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشکال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست. شهرها به عنوان کانون های تمرکز، فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم های طبیعی نمی توانند داشته باشند در این میان فضای سبز به عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در شکل گیری آنها نقش اساسی دارند و کیفیت و کمیت فضای سبز و پارک در بهبود شرایط محیط زیست یقینا نقش موثری دارد و کمبود آنها می تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد درهمین راستا شهرداری امسال نسبت به کاشت 500اصله درخت و 3000 عدد انواع گل های زینتی در میادین و معابر شهری درسطح شهر اقدام کرده و تعداد محدودی از درختان سطح شهر را که در اثر بیماری و رسیدگی نشدن در طول سالیان پیش خشکیده بودند با نظر متخصصان اهل فن از چرخه فضای سبز خارج کرده است و در مورد پارک ساحلی(چکی چای) و مبلمان شهری امسال توانستیم نسبت به تجهیز و نصب برج نوری 12متری (دارای 24عدد نورافکن)، هشت آلاچیق، دو عدد میز تنیس و نورپردازی ورودی های پارک به طول 74متر و چراغ چمنی به تعداد40عدد و چراغ پارکی دوطرفه به تعداد 43عدد و ساخت و نصب آبخوری پارکی برای استفاده از آب بهداشتی و ساخت نمازخانه در پارک به مساحت 50 مترمربع در پارک اقدام کنیم و همچنین نسبت به خرید و نصب لایت باکس تبلیغاتی در سطح شهر به تعداد 10 عدد و خرید و نصب ایستگاه اتوبوس درسطح شهر به تعداد دو عدد و نصب دوربین های ترافیکی در میدان های جمهوری اسلامی و ارسباران اقدام شده است.

همچنین توانستیم واحد آتش نشانی شهرداری را به دستگاه های رادیویی(بی سیم) مجهز کنیم و درحال حاضر می توانیم درصورت نیاز و موارد بحرانی با نیروی انتظامی، آتش نشانی های شهرهای همجوار و ستاد مدیریت بحران درتماس باشیم.

درخصوص اجرای دیگر طرح ها می توان از اصلاح و بازسازی خط تولید کارخانه آسفالت و تبدیل آن به نیمه اتوماتیک که با آغاز به ساخت استخر نگهداری قیرمذاب در محوطه کارخانه به مساحت230 مترمربع که با اتمام آن امکان نگهداری800 تن قیر در آن امکانپذیر خواهد بود و همچنین نصب علائم ترافیکی شامل تابلو، بشکه های ترافیکی و جداشونده های سولار در سطح شهر اشاره کرد.


در خصوص خرید ماشین آلات سنگین و طرح مطالعات آبیاری فضای سبز با آب خام جه اقداماتی اجام دادید

امسال نسبت به خرید یک دستگاه بنز کمپرسی 10تن به مبلغ یک میلیارد و 880میلیون ریال اقدام شد که البته لازم به یادآوری است که از کل مبلغ دستگاه خودرو مذکور مبلغ 940میلیون ریال آن از اعتبارات شهرداری و مابقی آن توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پرداخت شده که در اجرای طرح های عمرانشهری امسال در ناوگان تجهیزات و ماشین آلات شهرداری مورد استفاده قرارگرفت و جا دارد از کمک ها و حمایت آقای جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی در این خصوص قدردانی کنم.

ضمنا به استحضار مردم شهر مهربان برسانم که در سال جاری انشاالله از طرف سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یک دستگاه خودرو حمل زباله نیز در اختیار این شهرداری قرار خواهد گرفت. و درخصوص مطالعات شبکه آبرسانی و آبیاری فضای سبز شهرمهربان با آب خام نیز با تلاش و پیگیری های لازم الحمدالله طرح مذکور در مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با مبلغ 89/36میلیارد ریال به تصویب نهایی رسیده که تخصیص اعتبار فوق به صورت مرحله ای خواهد بود.

با توجه به قرار گرفتن رودخانه «چکی چای» در کنار پارک شهر و وضعیت نامناسب آن آیا شهرداری برنامه ای برای زیباسازی آن دارد

طرح ساماندهی و زیباسازی این رودخانه جزو طرح های امسال شهرداری بوده که الحمدالله توانستیم مطالعات آن را به مهندسان مشاور واگذار کنیم و حدود 50درصد مطالعات آن به پایان رسیده و حریم رودخانه پس از نقشه برداری های لازم توسط شرکت سهامی آب منطقه ای استان و اداره امور آب سراب مورد تائید قرار گرفته و به شهرداری ابلاغ شده و ادامه مطالعات آن درخصوص موارد دیگر در دست تهیه می باشد که جا دارد از زحمات شرکت مهندسی مشاور روان آب و همچنین ریاست امور آب سراب جناب آقای مبشر تشکر کنم.


شهرداری مهربان چه برنامه هایی برای درآمد پایدار دارد

برای مدیریت مناسب یک شهر، مدیریت شهر باید به دنبال درآمدهایی برای بهتر اداره کردن شهر باشد و بر این اعتقادم شهرداری ها نباید خود را رقیب درآمد مردمی تلقی کنند بلکه با توانمندسازی مردم در کسب درآمد، زمینه ارتقای درآمد خود را فراهم کنند.

در آمد زایی سنتی شهرداری ها در این برهه از زمان دیگر نمی تواند جوابگوی نیاز شهری باشد و حتما باید فکر جدیدی برای درآمد پایدار اندیشید تا بتوان به منابعی تکیه داد که مقطعی نباشد چراکه در آمدزایی با درآمدزایی پایدار تفاوت داشته و به عبارتی ساده تر، مدیران شهری مکلفند به موضوع در آمدزایی نگاهی بلند مدت و زیر بنایی داشته باشد در همین راستا شهرداری مهربان توانسته پس از مطالعات و بررسی های کارشناسی در هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری قراردادی را به صورت مشارکتی با بخش خصوصی با مبلغی نزدیک به 21میلیارد تومان منعقد کند که سهم شهرداری از بابت این سرمایه گذاری 21درصد بوده و مدت زمان اجرا وپایان پای این طرح سه سال خواهد بود که کارهای اولیه اجرائی آن توسط طرف مشارکت آغاز شده است و اینجانب به عنوان شهردار شهرمهربان، همه سرمایه گذاران را برای حضور در شهر مهربان که از زیرساخت های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی بالایی برخوردار می باشد دعوت به سرمایه گذاری می کنم.

با توجه به نامگذاری امسال به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، تامل و همدلی مدیران شهری و شوراها با دیگر سازمان ها و شهروندان چه تاثیری در پیشرفت شهر می تواند داشته باشد

در هر شهری که شهردار و اعضای شورای اسلامی آن شهر انسجام داشته باشند یقینا موفقیت های بیشتری در پیش رو خواهند داشت که البته به لطف و عنایت خداوند پیشرفت هایی که در مدت عهده دار بودن بنده به عنوان خدمتگزار در خدمت شهروندان بوده ام حاصل شده در نتیجه همدلی و همبستگی شهردار و مجموعه شهرداری با تک تک اعضای شورای اسلامی و تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر با دیگر مدیران و ادارات شهر و شهرستان با مردم خونگرم و مهربان شهر مهربان بوده است.

گفتگو از: محمد سروی
۹۴/۰۹/۰۷
مهربان فردا