مهربان فردا

پایگاه خبری منطقه مهربان

مهربان فردا

پایگاه خبری منطقه مهربان

خطبه های نماز جمعه مهربان

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۷ ق.ظ


تاریخ انتشار: 
۲۹ خرداد ۱۳۹۴- ۴۷: ۲۰
امام جمعه مهربان:
خبرگزاری بسیج: امام جمعه مهربان در خطبه های این هفته نمازجمعه فرهنگ شهادت را در دین اسلام یکی از رموز عزت ملی و دینی خواند و گفت: خداوند منان جایگاه ویژه ای برای شهدا قائل شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام جلیلی افزود: فرهنگ شهادت مقطعی نیست بلکه نیاز همیشگی است و باید مسئولان، هنرمندان و نویسندگان این تفکر را به نسل های انقلابی انتقال دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: ماه رمضان ماه عبودیت و بندگی و خودسازی است که امیدواریم همه مسلمانان بتوانند ار فیوضات این ماه بهره مند شوند چراکه روزه گرفتن در روزهای طولانی تابستان که طاقت فرسا است اجر بیشتری دارد .

حجت الاسلام جلیلی ادامه داد: در هفته گذشته به برکت تشییع 175شهید غواص که بصورت دست بسته زنده به گور شده بودند فضای معنوی ویژه ای در کشور ایجاد شد که ما نیز یاد و نام این شهدا را گرامی می داریم .

امام جمعه مهربان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اوضاع کشور ترکیه اظهار کرد: بخش مهم تر و موثرتر شکست اردوغان مربوط به تحولات منطقه ای و سیاست های خارجی دولت سوریه بود که تلاش می کرد دولت سوریه را سرنگون کند و حمایت های پیدا و پنهان از تکفیری ها برای رسیدن به اهداف شومشان بود.

وی گفت: 31خرداد سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید دکتر مصطفی چمران که به روز بسیج اساتید نامگذاری شده است را گرامی می داریم و از دانشگاه ها و آموزش و پرورش می خواهیم برای این روز برنامه های یادبودی داشته باشند.

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به روز اول تیر به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز صدور فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی نامگذاری بیان کرد: متاسفانه این سازمان پر اهمیت در چند سال اخیر از نظر توجه و بودجه مورد بی توجهی قرارگرفته است که خدمات این سازمان در گذشته خیلی چشمگیر بوده است .

امام جمعه مهربان به آغاز هفته قوه قضاییه هم اشاره ای داشت و گفت: قوه قضائیه بدون هیج ملاحظه ای نسبت به جایگاه و انتسابات افراد اقدامات جدی داشته باشد که مردم انتظار بیش از این را نیز دارند .

حجت الاسلام جلیلی با بیان اینکه کشور ما در منطقه تقریبا نیمه خشک واقع شده تاکید کرد: آغاز هفته صرفه جویی در مصرف است و بحران کمبود آب کشور را به شدت تهدید می کند که انتظار است مردم این بحران را جدی بگیرند و در سبک مصرفشان بازنگری کنند.



۹۴/۰۳/۳۰
مهربان فردا